中国は日本のアニメーションの意识レベルに比べて非常には、元异なっている场合にのみ、単一の通信メディアとしてのアニメーションは、若い年齢の子供は、民俗学のテーマはほとんどの强力な特性を持つからの中国の古典インク、画面の强调、早期がない不足Jingshizhizuoされ作品が来るけど、技术革新だけでは不十分です。后者は、技术革新で、100时间を惹きつけ、优れていると自己革新を统合、革新的なトピックを、様々な一见表面が、奇妙な概念が多いと考えている刺激的。
アニメーションは、2つの国の起源には、中国などを早期に多くの日本のように、しかし、后者で、抜かれたが、その根本的な原因が调査に比べ、次の:
まず、差のコンセプトです。
生き生きとしたキャラクターを通じて子どものための中国では见ることは、子供たちに诗を、ときに、小さな国の伝统的な文化は、根本的な目的は、教育の准备ができる子供たちの注目を集めるために、アニメーションを主に启発的な期间。
日本でもかなり成熟し、若い人々のためのアニメーションよりも、大人の主题の性能があると见るのは、著者自身の世界観、価値観、ビュー、社会的态度の重要な问题についての现状を、フォーカス。作品を主に、反戦だけでなく、主要な人间性を公开するために决定されます。そして强力な商业地区になります。别个の人格を、言语、生き生きと、それらの多くは典型的な文章。の违いを理解する上で、2つの国のビューには、非常にオリジナルのアニメーションでは。目的としては、同じものを配置し、异なる场合は、2つの国は非常に客観的な理由と同じ原因から别の开発になります。アニメーション作品を直接视聴者の视点に渡すことが、表现することができる映画とは异なり、演绎的プロセスは、俳优や监督、またはギャップの违いによって引き起こされる役割を理解するための行の间に起因する。
第二に、技术革新のギャップの意味。
一般的に中国の民话や文学の作品から派生したから直接古典的な映画のプルすることは我々が大いに楽しんだものです。だから一方、ポストプロダクションの再版仕事、、、鲜やかな初期の作品が表示される场合でも、画面には、ドロス、再びこれは厄介な状况であることが优れている。逆に、日本のアニメでは无限大です、それぞれ1つが、これであなたの杰作を助けるかもしれない彼自身のユニークな作品があり、それをコピー、この大规模なセットの全体にもたらされることはありません。吸収の良い、古い、大胆な革新は、日本のアニメの成功のための重要な理由がある。
第三に、生产レベルの制约は、资金の不足だけでなく、非の関连部门は存在しない。
中国では、多くの人々の资金は、映画やテレビシリーズは、伟大な映画の中で投资している场合でも、ボックスオフィスのコストをさらに荒凉とした投资を谁かになります。コントラストのアニメーション市场では、広范な前提は、彼は小さな子供のため、少数の人々の生产、资本がない状态で、すなわち、下の画面、音声、ラフ表示される生产コストの大幅な减少が大金を费やすに移动され、原油やその他の问题の悪质なコンテンツなどサイクルを、中国のアニメーション业界で遅れている続けている。他の一方、日本のアニメ漫画の数- mingの生产、漫画の数の家大规模な资本投资の出版に参加し、十分な资金と人材を磨くにして作品を作って追加されました。良性の条件では、急速に着実に発展。また、これは2つのアニメーション业界の间に大きなギャップが、主な理由です。
差の概念は、资金の不足を基本となる技术の重要な要因、ですが、で独自のアニメーション产业の発展を闭じ、私たちは基本的に、古くからの伝统が正しい最初から続行する必要が狭いのエラーは、古い概念は、その后、投资家を诱致する大规模な数の主な理由からスタートアニメーション业界の利益のためにプロデューサー。中国语のアニメーション业界の発展のための好ましい环境を提供することができますこの方法でのみ、开発のための広いスペースで、内でより充実したアニメーションの杰作を生产する国内のアニメーション制作者の多数を有効にする
中国は日本のアニメーションの意识レベルに比べて非常には、元异なっている场合にのみ、単一の通信メディアとしてのアニメーションは、若い年齢の子供は、民俗学のテーマはほとんどの强力な特性を持つからの中国の古典インク、画面の强调、早期がない不足Jingshizhizuoされ作品が来るけど、技术革新だけでは不十分です。后者は、技术革新で、100时间を惹きつけ、优れていると自己革新を统合、革新的なトピックを、様々な一见表面が、奇妙な概念が多いと考えている刺激的。
アニメーションは、2つの国の起源には、中国などを早期に多くの日本のように、しかし、后者で、抜かれたが、その根本的な原因が调査に比べ、次の:
まず、差のコンセプトです。
生き生きとしたキャラクターを通じて子どものための中国では见ることは、子供たちに诗を、ときに、小さな国の伝统的な文化は、根本的な目的は、教育の准备ができる子供たちの注目を集めるために、アニメーションを主に启発的な期间。
日本でもかなり成熟し、若い人々のためのアニメーションよりも、大人の主题の性能があると见るのは、著者自身の世界観、価値観、ビュー、社会的态度の重要な问题についての现状を、フォーカス。作品を主に、反戦だけでなく、主要な人间性を公开するために决定されます。そして强力な商业地区になります。别个の人格を、言语、生き生きと、それらの多くは典型的な文章。の违いを理解する上で、2つの国のビューには、非常にオリジナルのアニメーションでは。目的としては、同じものを配置し、异なる场合は、2つの国は非常に客観的な理由と同じ原因から别の开発になります。アニメーション作品を直接视聴者の视点に渡すことが、表现することができる映画とは异なり、演绎的プロセスは、俳优や监督、またはギャップの违いによって引き起こされる役割を理解するための行の间に起因する。
第二に、技术革新のギャップの意味。
一般的に中国の民话や文学の作品から派生したから直接古典的な映画のプルすることは我々が大いに楽しんだものです。だから一方、ポストプロダクションの再版仕事、、、鲜やかな初期の作品が表示される场合でも、画面には、ドロス、再びこれは厄介な状况であることが优れている。逆に、日本のアニメでは无限大です、それぞれ1つが、これであなたの杰作を助けるかもしれない彼自身のユニークな作品があり、それをコピー、この大规模なセットの全体にもたらされることはありません。吸収の良い、古い、大胆な革新は、日本のアニメの成功のための重要な理由がある。
第三に、生产レベルの制约は、资金の不足だけでなく、非の関连部门は存在しない。
中国では、多くの人々の资金は、映画やテレビシリーズは、伟大な映画の中で投资している场合でも、ボックスオフィスのコストをさらに荒凉とした投资を谁かになります。コントラストのアニメーション市场では、広范な前提は、彼は小さな子供のため、少数の人々の生产、资本がない状态で、すなわち、下の画面、音声、ラフ表示される生产コストの大幅な减少が大金を费やすに移动され、原油やその他の问题の悪质なコンテンツなどサイクルを、中国のアニメーション业界で遅れている続けている。他の一方、日本のアニメ漫画の数- mingの生产、漫画の数の家大规模な资本投资の出版に参加し、十分な资金と人材を磨くにして作品を作って追加されました。良性の条件では、急速に着実に発展。また、これは2つのアニメーション业界の间に大きなギャップが、主な理由です。
差の概念は、资金の不足を基本となる技术の重要な要因、ですが、で独自のアニメーション产业の発展を闭じ、私たちは基本的に、古くからの伝统が正しい最初から続行する必要が狭いのエラーは、古い概念は、その后、投资家を诱致する大规模な数の主な理由からスタートアニメーション业界の利益のためにプロデューサー。中国语のアニメーション业界の発展のための好ましい环境を提供することができますこの方法でのみ、开発のための広いスペースで、内でより充実したアニメーションの杰作を生产する国内のアニメーションのクリエーターの多数の有効にします。
英文:Compared with the Japanese animation for China's cognitive degree has much difference, the former ought to a single cartoon for the media, mostly children, juvenile themes from folklore, strong Chinese classic features, ink and focus on the early works, but lack got enough. Innovation The latter is new, absorbing, and into the hundreds of self innovation, original is changeable, seemingly grotesque shallow, but purposive often thought-provoking.
Compared with the two countries, China's early origin cartoon in Japan, but the latter is much beyond that, the fundamental reason has the following:
A concept, the difference.
In China, most delighted stage for animation, through watching children vivid cartoon characters, to attract attention from children, lets the child small china-southwest ethnic traditional culture, the fundamental purpose is to prepare for education.
In Japan, the cartoon teenagers, and adult themes, also very mature, the authors show is the world outlook, values, for the present social focus, focus on the attitude of the problem. Works for aspire to, and reveal the essence of humanity, war. And a strong commercial. Personality is bright, vivid words, some of the words with classic. Its basic original is two countries to understand the views on animation. For the same thing in different expectations of purpose is caused by the two countries, the development of different objective reasons. Cartoon works can be directly express author to transfer to the audience's point of view, and don't like in the movies, deduce process, the lines between the actor and director for the role or caused by the difference between understanding.
Second, the innovation consciousness of the gap.
Generally comes from China folklore or literature, will directly to pull out shoot is famous people uneasy. So will appear, and early works late work, even if the picture reprinted is superior to the embarrassing situation appear sensitivity. Whereas Japanese anime and endless stream, each one works has his own unique, during may with classic, but not the whole big take and copy. Absorbance of the old, bold innovation is the Japanese anime and successful one important reason.
Third, the production level, lack of funds, and the related department.
In China, many people's money was a movie or TV, a great movie ticket cost even more gloomy will someone to invest. In the market, because people generally animation that he just for young children, and so few people to spend big price, the lack of funding, the production cost greatly is inferior to appear, picture, dubbing coarse, content, so simple a vicious cycle, Chinese cartoon career has stalled. In many Japanese anime cartoons of Ming, add to write many comic book, make a lot of money into works have sufficient funds, manpower to polish. The benign conditions in the fast and steady development. This is a huge gap caused two animation industry.
Concept is fundamental, shortage of funds is an important technology, to develop domestic cartoon factors to the cause, the old tradition, the first correct mistakes, old ideas from the narrow again on the main reasons of large investors and producers, attracting the interest for animation industry. Only in this way can we Chinese cartoon for the development of undertakings provide a good development environment, have wide development space, can let the multitudinous domestic cartoon creators create more and better cartoon works.